Dezvoltarea unui copil nu este legata de marcile pe care le poarta

Poate sa vi se para ciudat, dar este adevarat: desi toti parintii se straduiesc sa-si imbrace copiii cat mai bine si dupa ultima moda, dezvoltarea lor nu este legata de marcile pe care le poarta, nici de telefoanele, tabletele / laptopurile pe care le utilizeaza. Stiu ca tendinta este „sa aiba copilul de toate”, dar eu m-as gandi, mai degraba, sa-i dezvolt niste abilitati copilului, cu banii pe care i-as da pe cumpararea unor marci, pe care le-ar purta maxim 6 luni, in timp ce abilitatile ii vor fi utile toata viata.

Va voi da un exemplu real, cu care sunt sigur ca s-au intalnit unii dintre cititori: o mama a mers la cumparaturi cu fiica ei, fiindca venea iarna si nu mai avea cizme. Erau la moda cizmele UGG si fetita de 9 ani isi dorea foarte mult o pereche, fiindca toate colegele aveau. Au intrat in magazinul unde stia fetita de la colege ca va gasi cizme UGG, le-au admirat si au cerut o pereche. Inainte sa le probeze, fetita s-a uitat pe talpa si a ramas uimita, deoarece pretul era prea mare pentru buzunarul mamei. Asa ca fetita i-a spus mamei ca nici nu se gandeste sa le cumpere, fiindca sunt mult prea scumpe si de aceiasi bani isi cumpara hainele pentru intreg sezonul. Mama a fost si mai uimita, nu de pret, ci de reactia si, mai ales, de atitudinea fiicei sale, fiindca stia cat de mult si le dorea. A fost unul dintre multele momente in care a fost mandra de fiica ei, de intelepciunea de care dadea dovada. Ii era clar ca investitia de pana acum in dezvoltarea pe toate planurile a propriului copil daduse roade.

Au plecat la alt magazin, au cumparat alte cizme tip UGG, mult mai ieftine, aproape la fel de frumoase si cu siguranta la fel de calduroase. In plus, au cumparat si alte hainute de care fetita avea nevoie si in total au cheltuit mai putin de jumatate din pretul cizmelor din primul magazin. Foarte mandra de alegerea ei, fetita s-a incaltat a doua zi, la scoala, cu cizmele noi.  Ajunsa inapoi acasa, mama a intrebat-o cum s-a simtit cu cizmulitele, iar fetita i-a povestit ca s-a simtit ca o marfa, deoarece colegele s-au strans in jurul ei si i-au spus sa ridice piciorul sa vada daca sunt ORIGINALE. Nu conta ca aveau o culoare superba sau ca ii veneau foarte bine, tot ce conta era MARCA.

Aceasta este, din pacate, lumea in care traim: o lume in care copiii stiu multe neologisme imprumutate din engleza invatata din jocurile pe telefon / tableta / laptop, stiu si-si doresc marcile cele mai scumpe, dar nu stiu sa salute cand intra sau ies de undeva, sa isi transmita emotiile si sentimentele celor cu care comunica sau sa multumeasca pentru un serviciu primit.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns